Liberecký kraj je z velké části horskou a podhorskou oblastí, která je na zimní údržbu náročná. Krajští silničáři mají na starosti 2100 kilometrů krajských silnic druhých a třetích tříd, jen 72 kilometrů silnic zůstalo letos v zimě zcela bez údržby. Jde většinou o málo využívané silnice třetí třídy, kde nejezdí veřejná doprava. Bez údržby však zůstává v zimě i silnice druhé třídy 290 kolem přehrady Souš, důvodem je ochrana zdroje pitné vody, kterému by v zimě hrozilo znečištění.
"Běžně se v zimě na posyp krajských silnic spotřebuje kolem 12.000 až 14.000 tun soli, letos to bylo jen 5000 tun, zůstaly tak zásoby na příští zimu," poznamenal Mastník. Na zimní údržbu od ledna do konce letošního roku bylo v Libereckém kraji vyčleněno 100 milionů, zhruba o třetinu méně než v jiných letech. Od ledna do dubna se vyčerpalo jen něco přes 39 milionů korun, na podzim tak zbývá přes 60 milionů. Radní se rozhodli zhruba deset milionů použít na havarijní opravy.
Díky úsporám se tak dočká opravy třeba propustek na silnici 290 v Raspenavě, který je v havarijním stavu. Most přes sáňkařskou dráhu v Liberci přestaví na propust. Oprava čeká i propustek na silnici třetí třídy v Tanvaldu a peníze zbyly i na sanaci sesuvu na silnici třetí třídy ve Vratislavicích. "Zhruba čtyři miliony použijeme na obnovu vodorovného dopravního značení na krajských silnicích, dodal Mastník.
zdroj: ČTK