Business platforma Rondo.cz se představuje podrobně
Rondo jednou větou - Rondo.cz je inovativní business platforma se stále rostoucí komunitou svých členů, která dokáže měnit nákupní preference spotřebitelů a zlepšovat hospodářské výsledky zapojených obchodních partnerů.
V čem se Rondo odlišuje od konkurence
Rondo umí nahradit stávající věrnostní programy, které většinou nutí své uživatele sbírat po dlouhou dobu body, za které v drtivé většině získají odměnu, o kterou ani nestojí. S Rondem mohou naopak i za malý nákup nebo interakci na webu dosáhnout na hodnotnou odměnu. A to vše formou napínavé a zábavné online hry, kterou lze hrát na svém počítači či mobilním telefonu kdekoliv a kdykoliv.
Partnerům pak Rondo.cz umožňuje získat také zcela nové zákazníky nebo více spokojených zákazníků. Obecně, všichni si chtějí zákazníky udržet a získat nové. Jenže většinou jde o výrobky, které prodává na trhu více prodejců. Obchodníci se tak musí předhánět, aby přesvědčili zákazníky, že si mají výrobek koupit právě u nich. Rondo.cz má být přidanou hodnotou a faktorem pro rozhodnutí.
Prostřednictvím Rondo.cz lze ale také zvýšit výkon reklamních kampaní, e-mailových kampaní, cross-sellingu i up-sellingu. Partnerům může Rondo také například pomoci s uvedením nových produktů na trh nebo získat více zpětné vazby od svých zákazníků. Nebo je motivovat, aby využívali například více službu internetové samoobsluhy nebo aby zákazníci preferovali daný způsob logistiky, vyzvednutí zboží a platby. Rondo není šablonovitá služba, pro každého zákazníka lze (a je ideální) ušít řešení na míru dle jeho KPIs.
Jak Rondo konkrétně funguje z pohledu uživatele
Zákazník si u obchodníka, který je zapojen do systému Rondo.cz, nakoupí nějaký produkt. (Uvádíme příklad nákupu, ale může to být jiná interakce). Za tento nákup obdrží určitý počet herních bodů – tzv. rondonů. S těmito body přijde na internetové stránky www.rondo.cz, kde jsou mu připsány herní body. V tu chvíli se dostává do interaktivního prostředí společně s ostatními připojenými uživateli a všichni mohou vložit své Rondony do hry. Po přečtení návodu hry, může začít obratem hrát. Systém mu spustí výpočet podle matematického algoritmu, který na základě procentuální pravděpodobnosti určí vítěze daného kola. Výsledek mohou uživatelé aktivně ovlivňovat tím, kolik do hry vloží Rondonů, protože v reálném čase vidí, jakou mají pravděpodobnost na výhru. V průběhu dne mezi osmou ráno a půlnocí se spouští neustále nová soutěžní kola. Každou minutu probíhá soutěžní kolo o herní Rondony. O věcné výhry se hraje v průměru každých 12 minut. Když je ve hře zrovna cena, o kterou soutěžící nechce hrát, nemusí se zúčastnit a počká si, až bude ve hře něco, co je pro něj atraktivnější.
Jak může Rondo pomoci dále konkrétně e-shopům a dalším subjektům, kteří prodávají své služby výhradně online
Rondo.cz je online platforma, která motivuje zákazníky svých partnerů k určitým požadovaným činnostem. Tyto zákazníky lze rozdělit na dvě skupiny – ty, kteří již jsou zapojeni do superkomunity nakupujících a hrajících na Rondo.cz a ty, kteří ještě zapojeni v Rondu nejsou, ale nakupují u jeho partnerů. Prostřednictvím motivování zákazníků, kteří jsou již členy superkomunity nakupujících Rondo.cz, přivádíme zapojeným e-shopům nové zákazníky, kteří preferují nákupy u zapojených partnerů před nákupy u partnerů, kteří Rondo nenabízejí. Všichni uživatelé Rondo se tak setkávají s nabídkou zapojených partnerů přímo na Rondo.cz. V běžných podmínkách je obvyklé, že zákazníci nejsou věrni „svému“ e-shopu, ale spíše se orientují například podle nejrůznějších cenových srovnávačů. Je to i z toho důvodu, že frekvence jednotlivých nákupů (daná typem prodávaného zboží) není tak velká, aby si nakupující vytvořil vztah ke konkrétnímu e-shopu. Rondo.cz toto mění. Zákazníci zapojení do superkomunity nakupujících Rondo.cz mají k dispozici katalog zapojených partnerů a pokud něco potřebují, vědí, že všichni zapojení partneři Rondo.cz jim k nákupu dají možnost hrát o ceny za desetitisíce korun denně. To je motivuje nikoli k tomu, aby byli „věrni“ jednomu konkrétnímu eshopu, ale k tomu, aby byli věrni celé skupině e-shopů zapojených do business platformy Rondo.cz. Tímto způsobem Rondo představuje ideální způsob remarketingu a získávání nových zákazníků.
Spolupráce s Rondo.cz je z pohledu partnera vždy individální. Rondo.cz disponuje integračním týmem, který každému partnerovi navrhne mix využítí potenciálu Rondo.cz tak, aby byly co nejefektivněji plněny partnerovi cíle. Mezi základní nástroje, které Rondo přímo nabízí, patří e-mailové, případně sms marketingové kampaně cílící dle kritérií na odpovídající členy aktivní superkomunity nakupujících Rondo, různé formy zvýraznění přímo na webu hry Rondo.cz a samozřejmě aktivní komunikace všech zapojených partnerů v rámci sekce „kde získat Rondony“. Rondo.cz zároveň standardně komunikuje své partnery v rámci svých postů na sociálních sítích, v rámci pravidelného e-mailingu Rondo News a v dalších kanálech.
Konkrétní příklady využíti Rondo.cz pro partnery
Co se týče konkrétních způsobů zapojení a využití Ronda tak těch je skutečně mnoho. Můžeme snad jen jmenovat motivaci k nákupům určitých produktů, nákupům souvisejících produktů, nákupům nad určitou cenovou hladinu a podobně. Motivace však nemusí být využita jen k nákupnímu chování, ale také např. k výběru prodejcem preferovaného způsobu dopravy nebo platby, včasnému vyzvednutí zaslaného zboží, hodnocení produktů a podobně.
Samostatnou kategorií využití Ronda je e-mailing, kdy Rondo prokazatelně zvyšuje proklikovost e-mailingových kampaní, popřípadě množství a kvalitu dotazníkového e-mailingu, kdy příjemce e-mailové zprávy odměníme možností vyhrát denně ceny za desetitisíce korun za pouhých několik minut jeho času.
V případě vlastních remarketingových nebo klasických akvizičních kampaní pak Rondo může vytvářet efekt naléhavosti a impulzivního nákupního chování například tím, že obchodník nabídne při vstupu z kampaňového linku uživateli zprávu, že při nákupu v následujících 15 minutách obdrží k nákupu 1000 Rondonů zdarma a může se zůčastnit hry o skvělé ceny. Každopádně Rondo není šablonovitá služba, pro každého zákazníka umí ušít řešení na míru dle jeho KPIs.
Jak může Rondo pomoci uvedení nových produktů na trh
Do platformy Rondo.cz mohou být partneři zapojeni v základu dvojím způsobem – jako partner nabízející svým zákazníkům odměny ve formě Rondonů nebo jako dodavatel výher do soutěže. Možná je samozřejmě kombinace zmíněných dvou variant. Pokud tedy partner má zájem uvést na trh nějaký nový produkt, může jej ideální cestou představit superkomunitě nakupujících Rondo.cz tak, že tento produkt poskytne do soutěže jako věcnou výhru. Uživatelé tak budou o tento produkt hrát a i v případě, že jej přímo nevyhrají, seznámí se s ním a v rámci hry o něj projeví zájem. Uživatelům, kteří o tento produkt zájem projevili pak Rondo.cz ve spolupráci s partnerem může nabídnout například slevu na zakoupení tohoto produktu a to vše online přímo ve hře samotné. Pro prezentaci nových produktů nebo marketingové akce zaměřené na konkrétní produkt nebo službu je výborně využitelná rovněž nová funkce hry Rondo.cz tzv. „Druhá šance“, která formou jakéhosi kola štěstí, kde každý vyhrává, umí rozdistribuovat mezi své členy například vouchery na nákup různorodých produktů a podobně.
Které firmy již nyní platformu Rondo.cz využívají?
Mezi první partnery Rondo, kteří ho využívají Rondo pro odměnu za věrnost nebo motivaci svých zákazníků patří pojišťovna AXA, Asus, Top4sport (Pumastore.cz, Opticlab.cz, Top4running.cz), Kasa.cz, Sparkys, Bambule, HM Studio hračky, Dobrá miska, Stovkomat a další.
V čem je Rondo atraktivnější pro uživatele
Uživatelé už nemusí donekonečna střádat body či slevové kupóny, které využijí za několik měsíců nebo nakonec nevyužijí vůbec. Stačí nakoupit (či jinak reagovat dle pravidel daného partnera) u některého z partnerů Rondo.cz a obratem jako odměnu získat rondony, které vloží do hry. A ještě ten samý den mohou vyhrát zajímavé ceny jako jsou vstupenky na zajímavé akce, domácí doplňky a spotřebiče, drony, smartphony, hodinky či sportovní vybavení. Hodnota a atraktivita výher se bude navíc měsíc od měsíce zvyšovat, ještě do léta bude možné vyhrát osobní automobil. Navíc ti, kteří nemají čas nebo chuť hrát mohou využít Rondony pro získání odměn, jak jsou zvyklí u běžných věrnostních programů.
Aktuální čísla z Rondo.cz (k 28. 4. 2017)
• Na Rondo.cz je nyní již přes 70 tisíc registrovaných aktivních uživatelů
• Rondo rozdělilo od spuštění více než 30 tisíc výher
• Více jak 200.000 x již hráči slavili vítězství
• Uživatelé vyhráli doposud věcné výhry za 2.800.000 Kč a to mezi více než 2000 výherců
• Od května budou ve hře produkty v hodnotě minimálně 1.000.000 Kč každý měsíc + v září se navíc bude hrát osobní automobil